FAQ

De meest ​gestelde vragen en antwoorden over Pumps & Valves.​

Ja. Maak verbinding met het netwerk ‘Antwerp Expo’.

Ja. Aan de ingang van Pumps & Valves is er een bewaakte vestiaire waar je tegen betaling je spullen kan achterlaten. Vergeet aan het einde van je bezoek je spullen niet op te pikken. De vestiaire sluit gelijktijdig met de beurs.

Verder gelden dezelfde regels als op alle openbare plaatsen: laat niets onbewaakt achter of de security pikt het op. En pas op je spullen: wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of schade.

Ja. Doorheen de beurshallen kan je cateringpunten vinden. Geniet tijdens je bezoek van een pauze met ontbijt, lunch, tussendoortjes,…

Ja. Door vertoon van je bezoekersbadge geraak je vlot terug binnen.

Ben je iets verloren en ben je nog in Antwerp Expo? Meld je dan bij het Easyfairs Business Point. Ben je al terug thuis? geef ons dan een seintje via marketing-pva@easyfairs.com.

Antwerpen, 31 augustus 2020

Beste exposant van Pumps & Valves en Maintenance,  

In de week van 25 augustus 2020 hebben wij gedurende 5 dagen een uitgebreid telefonisch onderzoek gehouden om een update zicht te krijgen naar de huidige Covid-19 policy bij onze bezoekerscommunities van de duo-vakbeurs Pumps & Valves en Maintenance.

Hieruit bleek dat onze bezoekers enorm uitkijken om naar Pumps & Valves en Maintenance te komen, maar hiervoor op dit moment vaak nog geen toestemming krijgen van hun werkgever.
Vaak kunnen zij ook nog geen externen binnen hun eigen firma te ontvangen. Enkel in enkele specifieke gevallen, wordt dit wel toegelaten. De resultaten uit deze bezoekersbevraging zijn duidelijk anders dan ons laatste onderzoek op 26 juni 2020 waar de overgrote meerderheid van onze bezoekers nog aangaf te zullen komen.

Ook het feit dat de Provincie Antwerpen (dd 31/08/2020) rood of oranje inkleurt op de kaart van reisadvies van onze Noorderburen bemoeilijkt de haalbaarheid om Pumps & Valves en Maintenance op 7 en 8 oktober 2020 te laten plaatsvinden. Méér dan 15% van de bezoekers komt uit Nederland, net zoals vele van onze exposanten.

Ook onze exposanten stelden ons de afgelopen dagen meer en meer de vraag om de editie van oktober 2020 te verplaatsen.

Bij het telefonisch onderzoek bij de bezoekers van Pumps & Valves en Maintenance van vorige week kwam ook naar boven dat ruim 92% van de gebelde bezoekers echt enorm uitkijkt naar de eerstvolgende editie van de duo-vakbeurs Pumps & Valves en Maintenance. Hun behoefte naar face-to-face communicatie, hun interesse om nieuwigheden te ontdekken, technische informatie te vergaren of gewoon over de ganse huidige situatie live te praten met leveranciers en sectorcollega’s is echt enorm. De vele handige digitale tools die nu gebruikt worden, kunnen deze behoeftes slechts zeer beperkt vervangen.

Als organisator hebben wij een officieel ‘groen licht’ van Nationale Veiligheidsraad, is onze vaste infrastructuur Covid-19 goedgekeurd, hanteren wij goedgekeurde veiligheids- en gezondheidsprotocollen die specifiek voor handelsbeurzen officieel vastgelegd werden en laten wij alle eigen medewerkers en leveranciers in alle veiligheid de voorbereidingen uitvoeren.
Maar deze elementen blijken op vandaag nog niet voldoende om de vakbeurzen Pumps & Valves en Maintenance van 7 en 8 oktober 2020 in Antwerp expo te laten plaatsvinden.

Andere vakbeurzen binnen ons portofolio zullen wel kunnen doorgaan in het najaar van 2020 omdat de verschillende betrokken partijen ons duidelijk aangegeven hebben dit op dit moment ook te willen doen.

Vanuit Easyfairs België willen wij de grote nood van onze bezoekers om de verschillende exposanten zo snel mogelijk live terug te zien, accuraat en in overleg met alle actoren opvolgen.

Pumps & Valves en Maintenance 2020 wordt daarom integraal doorgeschoven naar woensdag 28 en donderdag 29 april 2021. Op minstens 3 ijkmomenten zullen wij via neutrale parameters zowel de status bij de bezoekers, de exposanten als de strategische partners meten alsook monitoren of exposanten en bezoekers zich zonder belemmeringen kunnen verplaatsen tussen de essentiële regio’s in België en Nederland. Ook de status van een mogelijk vaccin zou een essentiële ‘game changer’ kunnen zijn.

Zo kunnen wij tijdig de beste beslissing nemen om klaar te staan om onze bezoekers en exposanten te ontvangen op een moment dat het voor de grote meerderheid opnieuw kan en mag.

Wij zijn ervan overtuigd dat onze vakbeurs-platformen die wij samen met jullie, exposanten, creëren bij onze bezoekers in de toekomst een nog grotere plaats gaan krijgen dan dit ooit het geval was.

U zal de komende dagen persoonlijk gecontacteerd worden om dit verder aan u toe te lichten.

Van harte dank voor uw begrip en geduld.


Met vriendelijke groeten,

Dieter Wilssens
Group event director
Pumps & Valves en Maintenance – Easyfairs Belgium

Ons engagement voor uw veiligheid

Meer dan ooit is uw veiligheid één van onze hoogste prioriteiten. Onze events en eventlocaties stellen alles in het werk om de properste en veiligste plek te creëren om mekaar te ontmoeten en zaken te doen. Uw gezondheid en welzijn zijn onze topprioriteit.

Reiniging en hygiëne

Desinfectie

Tijdens onze events zullen alle oppervlaktes gereinigd worden met een type ontsmettingsmiddel dat ook in ziekenhuizen wordt gebruikt. De meest aangeraakte oppervlaktes zullen heel regelmatig gedesinfecteerd worden. Electrostatische sprayers voldoen aan de strengste hygiënenormen.

Hand hygiëne

Desinfecterende handgel zal overal op het event en in de gemeenschappelijke ruimtes (zoals seminariezalen) beschikbaar zijn. Ontsmet uw handen regelmatig! Wegwerphandschoenen zijn ook verkrijgbaar.

Smart badge contactloze technologie

Onze Smart Badge technologie is niet enkel handig, het is ook een heel veilige manier om onze events te bezoeken. U ontvangt uw Smart Badge aan de ingang nadat de barcode op uw geprinte voucher of op uw smartphone is ingescand. Dankzij de geïntegreerde NFC chip in de badge, kan u doorheen het hele event product- en bedrijfsinformatie opvragen, zonder enig fysiek contact. Op het einde van de dag ontvangt u al uw verzamelde informatie via email.

Cashless betalen

Om gezondheidsredenen aanvaarden we enkel cashless betalingen in onze Easyfairs eventlocaties.

Food & drinks

U kan nog steeds eten en drinken kopen in onze hallen en op onze events. Onze cateraars zullen alle veiligheidsrichtlijnen respecteren die hun vanuit de overheid worden opgelegd. Wij vragen u vriendelijk om voor het eten uw handen te wassen en te desinfecteren.

Partnership SGS

Easyfairs heeft een partnership afgesloten
met het bedrijf SGS, een internationaal
gerenommeerd bedrijf inzake veiligheid
en de controle erop. Concreet houdt dit
partnership in dat er geregeld een audit zal
gebeuren van onze eventlocaties en beurzen
om een perfecte opvolging van onze veiligheids-
en hygiëne protocols te garanderen.

Persoonlijke bescherming en detectie

Mondmaskers

Mondmaskers zijn verplicht op onze events. Wij raden u aan om uw eigen exemplaar te dragen maar er zullen maskers verkrijgbaar zijn, indien u het vergeten bent.

Plexiglas schermen

Er zullen plexiglas schermen voorzien worden bij registratie desks, infopunten, cateringpunten en alle andere balies die bemand zijn tijdens het event.

Fysieke afstand

Bezoekersdichtheid

Om voldoende fysieke afstand te kunnen bewaren, zullen we op ieder moment het aantal mensen aanwezig in de hallen monitoren, in lijn met de richtlijnen van de lokale overheid.

Social distancing

Wij vragen u om steeds een afstand van 1,5 meter te bewaren.

Vermijd fysiek contact

Er mag geen lichamelijk contact zijn bij de begroeting: geen handen geven en niet kussen.

Online registratie en touchless scanning

Registreer u voor elk event, registratie op het event is niet langer mogelijk. U kan uw bevestigingsmail met uw toegangscode printen of meebrengen op uw smartphone. Uw barcode zal gescand worden aan één van de (touchless) scanning balies.

Registratie via tijdslot

Op bepaalde events zal u tijdens de registratie of tijdens de aankoop van uw ticket een specifiek tijdslot voor uw bezoek moeten kiezen. Enkel op die manier kunnen de social distancing regels gerespecteerd worden en bespaart u tijd.

Online voorbereiding

Via de website van onze events kan u uw bezoek zo efficiënt mogelijk organiseren. U kan de exposantenlijst en het content programma raadplegen en vooraf inplannen welke firma’s en producten u wenst te zien en welke seminaires u wenst te volgen. Voor bepaalde seminaries dient u zich op vooraf in te schrijven aangezien het aantal plaatsen beperkt is per seminariezaal.

Eenrichtingsverkeer

Eenrichtingsverkeer in de gangen zal helpen om uw bezoek veilig en aangenaam te maken. Bezoekers zullen elkaar minder kruisen en zo kan u makkelijk anderhalve meter afstand bewaren.

Looplijnen

Indien gangpaden voldoende breed zijn om bezoekers in beide richtingen toe te laten, vragen wij u de looplijnen te respecteren die de looprichting aangeven.

Maximum capaciteit in conferentiezalen

In conferentiezalen zal er steeds een afstand van 1,5 meter tussen de stoelen bewaard worden. Dit betekent dat de capaciteit per zaal beperkt wordt, dus kom op tijd. Ga niet zitten op een stoel waar duidelijk op vermeld staat dat hij niet kan gebruikt worden.

Voelt u zicht ziek, blijf thuis

Hoe graag we u ook willen verwelkomen op onze events, wij vragen u graag om respect te hebben voor de gezondheid en de veiligheid van iedereen. Indien u zich ziek voelt – ook bij milde symptomen van een verkoudheid of koorts – blijf dan a.u.b. thuis.

Bedankt!

Wij danken u om deze regels te respecteren.
Hou het veilig en tot binnenkort op een van onze events.

Niet gevonden wat je zocht?

Geef je vragen aan ons door en het Pumps & Valves team neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Scroll naar top